Artykuł autorstwa radcy prawnego Michała Zięby w najnowszym wydaniu Miesięcznika

Artykuł autorstwa radcy prawnego Michała Zięby w najnowszym wydaniu Miesięcznika

  • Czy zamieszanie z oprogramowaniem pociągów pasażerskich przyniesie zmiany legislacyjne?
  • Jaka jest różnica pomiędzy pojęciami: dokumentacja techniczna a dokumentacja konstrukcyjna i jaki powinien być zakres licencji na oprogramowanie?
  • Czy krajowe Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie eksploatacji pojazdów wymaga uzupełnień?
  • Które przepisy prawne zawarte w krajowym Rozporządzeniu MIB w sprawie eksploatacji pojazdów są niespójne z prawem UE?


W najnowszym wydaniu Miesięcznika Wydawnictwo Rynek Kolejowy (RK) został opublikowany ciekawy artykuł autorstwa Michał Zięba, PhD, Partnera Zarządzającego Kancelarią HANTON Szalc Zięba & Partnerzy poruszający kwestię przepisów prawnych dotyczących napraw i przeglądów zespołów trakcyjnych.

Zasady przeprowadzania utrzymania oraz napraw EZT w pociągach pasażerskich stały się w ostatnim czasie tematem ostrych dyskusji nie tylko w branży kolejowej, ale również w przestrzeni publicznej. Wszystko za sprawą zamieszania związanego z oprogramowaniem pociągów. Analizie zostało poddane Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji. Okazuje się, że prawdopodobnie zachodzi niespójność w zapisach rozporządzenia w stosunku do prawa Unii Europejskiej.

Zapraszamy do lektury artykułu! 

Zachęcamy do prenumeraty pisma Wydawnictwo Rynek Kolejowy i serdecznie pozdrawiamy Jakubowi Madrjasowi oraz Łukaszowi Malinowskiemu.

Najnowsze artykuły