Dnia 11 lutego 2021 r. rządowy projekt nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym wpłynął do Sejmu. Proponowane zmiany mają na celu dostosowanie polskiego prawa kolejowego do przepisów unijnych związanych z interoperacyjnością systemu kolei oraz bezpieczeństwem kolejowym. Po przeprowadzeniu trzech czytań projektu ustawy w Sejmie i uchwaleniu ustawy z dniem 25 lutego 2021, ustawa została przekazana do Prezydenta i Marszałka Senatu. Przebieg prac nad nowelizacją ustawy przebiegał zatem bardzo sprawnie.
Mając na uwadze, że duża część przepisów IV pakietu kolejowego zawarta jest w bezpośrednio stosowanych rozporządzeniach wykonawczych wydawanych przez Komisję Europejską, zmiana ustawy o transporcie kolejowym niejako usuwa kolizje krajowych przepisów z prawem unijnym. Do najistotniejszych zmian, które zostaną wprowadzone do ustawy o transporcie kolejowym w wyniku nowelizacji zalicza się przede wszystkim:
Dostęp do pełnej treści rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym znajduje się pod linkiem: http://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/agent.xsp?symbol=RPL&Id=RM-0610-11-21
W najnowszym Internetowym Kwartalniku Antymonopolowym i Regulacyjnym (IKAR) zostały opublikowane dwa artykuły autorstwa prawników z Kancelarii HANTON poruszające teoretyczne i praktyczne problemy regulacji sektora kolejowego.
27 kwietnia 2023 r. w Warszawie odbyła się Konferencja „Elastyczność sieci oraz magazynowanie energii”, której partnerem prawnym była Kancelaria HANTON.
Na Uniwersytecie Warszawskim w dniach 20-21 kwietnia odbył się Szczyt Klimatyczny TOGETAIR 2023.
Zielony Przewodnik The Legal 500 dla Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki na rok 2023 r. został właśnie opublikowany.
27 marca 2023 roku odbyła się trzecia edycja konferencji „Prawo kolejowe”, organizowana przez Fundację ProKolej oraz Urząd Transportu Kolejowego.