Tegoroczne Europejskie Forum Taborowe odbywało się pod znakiem wprowadzanych innowacji i planowanych inwestycji w sektorze taboru pasażerskiego i towarowego.
Partner Zarządzający kancelarii HANTON r. pr. Michał Zięba był uczestnikiem drugiej debaty w ramach Forum, która była poświęcona przewozom towarowym. Najistotniejszymi zagadnieniami omówionymi w trakcie debaty była postępująca profesjonalizacja pooli taborowych, zapewniających niezbędną elastyczność przewoźnikom w realizacji usług transportowych oraz nadzwyczajny wzrost wymiany handlowej na kolejowych przejściach granicznych z Białorusią i Ukrainą.
Mec. Zięba podkreślał ryzyka związane z obrotem używanym taborem, który posiadać może zarówno wady i mankamenty techniczne jak również formalne, co może mieć niebagatelne znaczenie przy jego dalszej odsprzedaży lub w razie zaistnienia zdarzenia kolejowego.
Uczestnicy debaty zgodnie przyznali, że niesłabnący popyt na wagony platformy do przewozu kontenerów będzie powodował wzrost cen i trudności w ich zakupie. Trend ten będzie intensyfikowany w wyniku spodziewanego konkursu intermodalnego organizowanego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Prawomocne rozstrzygnięcie sądu potwierdziło słuszność dochodzonych roszczeń, co kolejny raz dowiodło skuteczności prawników kancelarii HANTON w reprezentacji klientów w sprawach dotyczących odpowiedzialności członków zarządu.
14 kwietnia 2025 roku odbyła się kolejna edycja Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego TOGETAIR, którego partnerem była kancelaria HANTON Szalc Zięba & Partnerzy. Wydarzenie zgromadziło ponad 2000 uczestników i stanowiło platformę wymiany doświadczeń w zakresie ochrony środowiska, zielonej energetyki i neutralności klimatycznej.
XIV edycja Międzynarodowego Kongresu Kolejowego i Intermodalnego w Wiśle dobiegła końca. To unikalne wydarzenie łączące branże kolejową polską i czeską, jak i środowiska SRK i transportu intermodalnego.
3 marca 2025 roku odbyła się piąta edycja konferencji „Prawo kolejowe – inwestycje, negocjacje, procedury”, organizowana przez Fundację ProKolej oraz Urząd Transportu Kolejowego.
Nowy zespół trakcyjny Plus 228M został oficjalnie odebrany przez Zamawiającego, co stanowi ważny krok w realizacji projektu. Kancelaria HANTON miała przyjemność wspierać ten proces, zapewniając kompleksową obsługę prawną przy wprowadzaniu pojazdu do obrotu oraz doradzając Fabryce Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. na etapie wykonawczym.