Kancelaria obsługiwała proces zakupu przez Matexi nieruchomości zlokalizowanej na granicy dzielnic Ochota i Śródmieście, przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie.
Doradztwo prawne HANTON obejmowało przygotowanie pełnej dokumentacji związanej z funkcjonowaniem Obiektów Infrastruktury Usługowej (dalej: „OIU”), w tym w szczególności regulaminu obiektu, projektu cennika, umowy o dostęp do obiektu, a także wniosku o wpis do Rejestru Obiektów Infrastruktury Usługowej prowadzonego przez Prezesa UTK.
Wygrana w Krajowej Izbie Odwoławczej! Wartość kontraktu to blisko 500 milionów złotych. Obsługa prawna zakończyła się pozytywnym dla Klienta wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z 21 grudnia 2021 r.
Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych została ostatecznie znowelizowana. Na mocy ustawy o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych z dnia 17 listopada 2021 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 2192) wprowadzono istotne modyfikacje warunków zwolnienia od podatku od nieruchomości dla kolejowych gruntów, budynków i budowli. Rozwiązania te są korzystne dla Operatorów Obiektów Infrastruktury Usługowej.
Kancelaria HANTON obsługiwała transakcję objęcia przez fundusz Netrix Ventures nowych udziałów w spółce Hatech sp. z o.o. prowadzącej program B+R w obszarze odnawialnych źródeł energii.
Kancelaria HANTON Szalc Zięba & Partnerzy rozwija praktykę nieruchomości i inwestycji budowlanych. Do grona partnerów Kancelarii HANTON dołączył adwokat Łukasz Dziamski specjalizujący się w prawie sektora nieruchomości ze szczególnym uwzględnieniem obsługi procesu inwestycyjnego, regulacji dotyczących zabytków i pozwoleń administracyjnych.
Partner Zarządzający kancelarii HANTON r. pr. Michał Zięba był uczestnikiem pierwszej debaty w ramach Trendownia 2021 – konferencji poświęconej trendom w sieciach dostaw i produkcji.
Tegoroczne Europejskie Forum Taborowe odbywało się pod znakiem wprowadzanych innowacji i planowanych inwestycji w sektorze taboru pasażerskiego i towarowego.
29 lipca 2021 r. na stronach Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw z dnia 27 lipca 2021 r. Zasadniczym celem projektowanej ustawy jest wdrożenie do polskiego porządku prawnego przepisów tzw. Pakietu Mobilności I, obejmującego zbiór przepisów unijnych regulujących zasady międzynarodowego transportu drogowego.
Ustawa „antywiatrakowa” może zostać niebawem zliberalizowana. Aktualnie projekt ustawy jest procedowany w Senacie. Nowelizacja ma uprościć proces realizacji nowych projektów dotyczących budowy elektrowni wiatrowych na lądzie i znieść bądź zmienić niektóre przepisy, stanowiące barierę w rozwoju tego typu odnawialnych źródeł energii.
Partner Zarządzający Kancelarii HANTON Radca prawny Michał Zięba jest autorem artykułu pt.: „Wybrane zagadnienia formalno-prawne związane z implementacją dyrektywy w sprawie interoperacyjności oraz dyrektywy w sprawie bezpieczeństwa”.
Kancelaria świadczy obsługę na rzecz przedsiębiorstwa energetycznego wprowadzającego na rynek innowacyjny pakiet usług. Klient oferować będzie swoim kontrahentom usługę zaprojektowania, budowy, najmu i serwisowania farmy fotowoltaicznej, z jednoczesnym świadczeniem usługi bilansowania i sprzedaży energii elektrycznej.
Partner Zarządzający Kancelarii HANTON, r.pr. Michał Zięba brał udział w Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2021 jako moderator debaty „Przyszłość zawodów związanych z ruchem kolejowym – luka pokoleniowa, czas pracy, odpowiedzialność i kompetencje. Promowanie pracy na polskiej kolei”.
Kancelaria HANTON opracowała dla Klienta strategię postępowania w oparciu o artykuł 15r Ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (dalej: „KoronawirusU”).
Dnia 11 lutego 2021 r. rządowy projekt nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym wpłynął do Sejmu. Proponowane zmiany mają na celu dostosowanie polskiego prawa kolejowego do przepisów unijnych związanych z interoperacyjnością systemu kolei oraz bezpieczeństwem kolejowym. Po przeprowadzeniu trzech czytań projektu ustawy w Sejmie i uchwaleniu ustawy z dniem 25 lutego 2021, ustawa została przekazana do Prezydenta i Marszałka Senatu. Przebieg prac nad nowelizacją ustawy przebiegał zatem bardzo sprawnie.